lupa

Home  >>  Katalog firem  >>  Auto-Moto  >>  Auta nákladní  >>  Iveco Stralis

Včela





Iveco Stralis

Iveco Stralis

Vlajková loď koncernu Iveco, těžká váha Iveco Stralis nabízí až 6500 kostrukčních konfigurací. Díky faceliftu omládla a nabízí nejen novou tvář.

Modernizace, kterou výrobce připravil je rozsáhlá avšak nenápadná. Nová je většina výbavy - podvozky, řídící jednotky motorů, budky řidiče a kabiny a všechna vozidla jsou k mání také v úpravě plnící ekologické normy Euro 5.

Řadu Stralis tvoří těžká silniční nákladní vozidla hmotnostní kategorie 19 tun až 44 tun. Nová generace přináší moderní kabinu řidiče.

Ta je nejen elegantnšjší díky marktní podstanně zvětšeně masce chladiče s širokým žebrováním, novými světly, či hezčími designovými detaily, ale především uvnitř prostornější a snáze přístupná většími dveřmi a příjemnější pro dlouhé cesty zásluhou zvětšených úložných prostorů. Vnitřní objem řidiče Cube vzrostl o 1,8 m krychlových. Nový design také přinesl menší aerodynamický odpor - 2 procenta.

Kabiny řidiče jsou nyní k dispozici ve třech vyrzích výbavy Actvie Day, Active Time, Active Space a ve třech výškových variantých (nízká, zvýšena, velkoprostorová). Vnitrní vybavení dostalo výkonnější a úspornější klimatizaci, lepší lůžka větších rozměrů, výkonější a početnější soustavu vnitřních osvětlovacích těles, kvalitnější potahový textil a obkládácí materiály, lepší doplňkovou výbavu, předvšším sedadla s větší šíří možnosti nastavení alepším pérováním.

Sortiment hnacích jednotek tvoří tři skupiny motorů třídy Curostr o zdvihovém objemu 7790, 10 308 a 12 882 litru, každý v několika výkonnových verzích. Celkové rozpětí největšího výkonu činí 228 kW až 412 kW. Točivý moment motorů je v rozsahu 1300 - 2500 N.m. Všechny motory splnňují normu Euro 4 a Euro 3. Protože Iveco patří k jednoznačně k průkopníkům VYzužití stlačeného zemního plynu jako paliva pro motoráv ozidla, nepřekvapí ani nabídka těchto typů s motory upravené pro provoz na CNG.

Uživatel může volit převodová ústrojí podle předpokládaného charakteru nasazení vozidla a kombinovat převodovky s přímým řazením (devíti ašstnástistupňové ZF s posilovačem řazení), polosamočinné (dvanáctistupňové EuroTronic), či plně automatické (Allison s hydrodynamickým měničem točivého momentu), stejně jako nápravový převod (bezúdržbové hnací nápravy Arvin Meritor nebo Iveco)

Podvozky jsou k dispozici v několika verzích tuhosti a výšky rámu, s pérováním vzduchotlakovým nebo mechanickým, respektive kombinovaným, se znakem náprav 4x2, 6x2, 6x4 a variabilitou počtu i umístění řízených náprav, kostrukcí vpodobě nákladního rigidu nebo sedlového tahače návěsů. Jsou standartně vybaveny podvozkovými elektronickými systémy ABS, EBL, EBS i ESP. Tyto systémy kontrolují aby souprava během brždění nevyjela ze své stopy a nemohla se tzv. zlomit, nebo díky velkému náklonu převrátit.

Iveco Stralis je vybaven standartně kotoučovými brzdami na všech kolech, ale na přání lze zvolit komibnaci kotouče / bubny.

V nabídce doplňkové výbavy nechybí Hill Holderpro možnost rozjezdu do stoupání bez nutnosti stát na brzdě. Dále je tu např. hlídač jízdy v pruzích upozorňující na přejezd do jiného pruhu bez blinkru.


Odkazy

empty